Black Friday a sfidat criza in 2022. Romanii au facut achizitii-record, desi iarna bate la usa, facturile au crescut, somajul este in floare, iar cosul cu alimente din ce in ce mai gol. In Vinerea Neagra, febra reducerilor a sters cu buretele tot acest context. Romanii au cumparat fara emotii televizoare, tigai, laptopuri, imbracaminte, mobila si obiecte de bricolaj, iar cei excentrici au pus la bataie bani din conturi pentru excursii si vacante de lux, case, masini si bijuterii. Secunda de aur a fost 7:24:06 cu vanzari de 211.500 de lei pentru cel mai mare retailer online local.
In primele 10 ore, comenzi cu 30 de milioane de lei mai mari comparativ cu 2021
Comerciantii au reusit sa obtina profit record in 2022, in ciuda situatiei economice din Romania. Cu gandul la reduceri, romanii au pus in cosul de cumparaturi virtual produse in valoare de 151 milioane de lei, in doar primele 30 de minute de la deschiderea evenimentului Black Friday, pe platforma retailerului eMag.
Au fost astfel comandate doar in prima jumatate de ora peste 444.000 produse, mai mult cu 43% fata de anul 2021. Cu telefonul mobil in mana si lista de cumparaturi pregatita, romanii au dat click-uri ce au adus un profit neasteptat comerciantilor, avand in vedere perioada pe care o traversam.
Potrivit datelor publicate de cel mai mare retailer online local, in zece ore au fost plasate comenzi in valoare de peste 521 milioane de lei, cu 30 de milioane de lei mai mult comparativ cu editia anterioara. Iar acesta a fost doar inceputul, pentru ca multe magazine online au avut reduceri pe tot parcursul weekend-ului.
S-a chiulit din nou de la lectia de educatie financiara
Dincolo de cifrele Black Friday, un aspect ingrijorator iese la iveala si in 2022. Romanii au chiulit din nou de la lectia de educatie financiara. Drept dovada, unii au cheltuit si banii pe care nu-i aveau. Mai exact, vanzarea in rate, a fost in crestere cu 35% fata de anul trecut. Desi consultantii fiscali au vorbit in repetate randuri despre aspectul supra-indatorarii in perioadele de criza, sfaturile lor nu au ajuns la toata lumea. Cu gandul ca vor face o afacere buna, profitand de reduceri, romanii au facut achizitii pe fond emotional, cu buzunarul gol. In urma Black Friday pentru unii vor ramane creditele si ratele.
Limitarea achizitiilor, gestionarea economiilor, evitarea indatorarii, construirea unei “plase de siguranta”, sunt doar cateva dintre recomandarile financiare, in perioade economie dificile. “Cumperi acum, platesti mai tarziu” este sloganul care i-a convins pe tot mai mult romani, in ultimii ani, sa faca achizitii pe datorie. Pentru unii, plata in rate este singura varianta de a face o achizitie, insa consultantii fiscali recomanda ca, in perioadele de criza, sa analizam mai intai daca produsul/serviciul respectiv satisfice o dorinta sau o nevoie.